Cevap eklenmemiştir
Offline
Son giriş: 12/07/2012
Sağlık İçin Sıvı Tüketimi

 

 

Sağlık için sıvı tüketmemiz şart. Bakın sıvılar vücudumuzda nasıl etkiler yapıyor?

 

1.Su

Böbrekler, beyin ve kalbin çalışmasını sağlayan en önemli içecektir. Aynı zamanda kilo vermeyi ve metabolizmayı hızlandırır. Susadığımızda su içmemenin vücuda zararı vardır.Sağlıkçıların onay verdiği günlük su ihtiyacımız günde en az 8 bardaktır.

2.Kahve

Günde 2 bardak kahve tüketmek yeterlidir. Kahve kafein içerdiğinden zihnimizin açık kalmasını sağlar. Aynı zamanda Parkinson hastalığı, Alzheimer, kalp hastalıkları ve kolon kanseri türlerine iyi geldiği gibi vücudu da bu tür hastalıklardan korur. Egzersiz sonrası kas ağrılarını kestiğini söylemeden geçmeyelim.

3.Süt

İçinde barındırdığı kalsiyum kemikleri güçlendirir. Vücutta biriken yağların dağılımında yer alır.

4.Yeşil Çay

Antioksidan ve mineral deposu olduğu herkesçe bilinir. Metabolizmayı hızlandırıp sindirimi kolaylaştırarak yağ yakımını ve kilo vermeyi hızlandırır. Beyni sağlığı, kalp sağlığı, diyabet ve egzama için faydalıdır. Bağışıklığı artırır, uykuyu açar ve stresi yatıştırır.

5.Meyve ve sebze suyu

Hazır ürünlerden kaçınılarak hazırlanan doğal meyve suları vitamin ve mineral deposu olduğu gibi çok sağlıklıdırlar.

6.Ayran

Yazın serinletici etkisi daha da fazla hissedilen ayranın Kalsiyum, B vitamini kompleksi, potasyum ve fosfor içerdiği bilinmektedir. Probiyotik bakterilerin vücuttan atılmasını sağlar aynı zamanda sindirime yardımcı olur.

7.Limonata

C vitamini deposu olarak bilinir. Bağışıklık sistemini güçlendirir. Sabahları içildiğinde vücuttaki enerji seviyesinin artmasına yardımcı olur.

 

Yorumlar

(X)
Kapat
-->