Cevap eklenmemiştir
Offline
Son giriş: 12/07/2012
DİYET YAPARKEN BUNLARA DİKKAT EDİN

Yapılan diyet programlarının başarısızlıkla sonuçlanmasının birden fazla nedeni vardır. Yazımızda en önemli nedenleri konu ettik. Başarılı bir diyet için dikkat edilmesi gereken noktalar için iyi okumalar.

İnsanların büyük bir çoğunluğu ölmeden önce mutlaka diyet yapmışlardır. Diyet, zayıflamak amacıyla yapıldığı kadar vücuttaki zararlı kimyasalların atılması amacıyla(detoks) da yapılabilmektedir. Uzak doğu insanları diyeti ruhlarını hizaya getirmek, ruhunu bedeninin üstüne çıkarmak amacıyla yaparlar. Müslüman topluluklarda oruç ibadet olduğu kadar aslında maddi bedene hitap eden bir tür diyettir. Sadece Müslüman değil, hemen hemen bütün dinlerde oruca benzeyen diyetimsi ritüeller bulunur.

Genel olarak diyet insan vücudunun belirli bir forma sokulması, vücudun zararlı ve yabancı kimyasallardan arındırılması, vücudun zayıflatılarak ruhun öne çıkarılması gibi amaçlara yönelik yapılır. İnsanların bazıları diyet yapmadan önceki amaçlarına ulaşırlar. Bazıları ise ne kadar deneseler de bir türlü başarılı olamazlar. Başarılı olan kişiler, başarılarına bazı önemli noktalara dikkat ederek ulaşırlar. Diyet yaparken başarısız olmak bir takım noktalara dikkat etmemekten ileri gelir. Peki nelere dikkat etmeliyiz ki yaptığımız diyet bizleri amacımıza götürsün?

Diyet yaparken dikkat etmemiz gerekenler;

· Sadece diyet ile sınırlı kalmayın; diyeti spor ve egzersiz ile destekleyin!

Diyet yapmamızın amacı, yediğimiz besinlerin miktarını azaltarak, vücudumuza ihtiyacından fazla enerjinin girmesini engellemektir. Fakat insanlar diyet yaparken, daha çabuk acıkırım gibi bahanelerle spor ve egzersizden uzak durmaktadırlar. Bu yanlış bir davranıştır. Çünkü spor ve egzersiz yapmayan insanın zaten besinlere daha az ihtiyacı olacağı için diyetin etkisi istenilen seviyede olmaz. Egzersiz ve spor ile birleşen diyet ise hem daha sağlıklı hem de daha hızlı kilo vermeyi sağlar.

· Yağlardan tamamen uzaklaşmayın!

Yağlar, besin değeri yüksek olan maddelerdir. Diyet yaparken insanlar, yağdan tamamen uzaklaşır fakat bu da yanlış bir uygulamadır. Yağlar vücuttan sindirimleri çok uzun sürdüğü için sizi uzun süre tok tutarlar. Sıvı olarak, sebze yemeklerinizde ve salatalarınızda kullanılan yağlar daha sağlıklı olurlar. Yemekler ve salatalarda yağ miktarının az olması sizin için her zaman daha faydalı olacaktır.

Yaptığınız salatalara 1 tatlı kaşığı kadar sıvı yağ eklemeniz, tokluk sürenizi uzatacaktır.

· Proteini kullanımı sınırlayın!

İnternette paylaşılan çoğu diyet listesinde protein alımına sınır konulmaz. Diyet yaparken yapılabilecek en kötü hareketlerden biride budur. Çünkü proteinler vücutta kas oluşumunu arttırırlar. Bu da diyet yapan birinin, daha da fazla kilo almasını sağlar. Proteinin sınırsız olduğu diyet listelerinde yağlar yıkıma değil, değişime uğrar. Ayrıca fazla protein alınımı, böbreği ve karaciğeri fazlaca yora cağından dolayı sağlıksız bir davranıştır.

· Besinleri yavaş yiyin, bolca çiğneyin!

Besinleri yavaş yiyerek ve bolca çiğneyerek, besinin ağızdaki sindirim enzimleriyle daha fazla temas etmesini sağlarsınız. Böylece besinler daha fazla parçalanır ve sindirim açısından zenginleşir. Hızlı ve çiğnenmeden yenilen besinler, hem daha fazla kilo yapar hem de ani bir şekilde mideye geçtiği için mide özsuyunun asiditesini arttırarak mide yanmasına neden olurlar.

· Hiçbir Öğünü Atlamayın!

İnternette paylaşılan diyetlerin çoğu, öğünleri azaltarak kilo vermenin hızlandırıldığını öğütler. Bu tamamen yanlış bir bilgidir. Azalan öğün sayıları vücutta daha fazla karbonhidrat birikmesine neden olur. Bu yüzden gün içinde az az, ve sık yemek, kilo vermenin püf noktalarından birisidir. Diyetlerin sadece 3 öğün ile sınırlı kalması uygun değildir. Çünkü bu tür diyetleri uygulayan insanlar çoğu zaman açlığa dayanamayarak ellerine geçen ilk fırsatta kontrolden çıkacak ve aşırı yiyeceklerdir. Gün içinde normal öğünlere eklenmiş ara öğünler içeren diyetler her zaman daha başarılı sonuçlar verir. Dolayısıyla bu tür diyetlerin insanları mutlu etme oranı daha yüksektir.

Sonuç Olarak:

Diyet yaparken her zaman için size faydalı bir iş yaptığınızı düşünün. Bu diyeti sizin için angarya olmaktan çıkaran bir bakış açısıdır.

Ana öğünlerin arasına ara öğünler eklemekten kaçınmayın. Ara öğünler acıkma hissinizi azaltacak ve kontrollü beslenmenizi sağlayacaktır.

Yemeklerinizde yağ kullanın. Ancak kullandığınız yağ oranı abartılı olmasın. Bir de sıvı yağ kullanmak her zaman için avantajlı bir davranıştır. Unutmayın.

Yemeklerinizi hızlı yemeyin. Lokmalarınızı iyi çiğneyin. Bu size avantaj sağlayacak iyi bir davranıştır.

Yemeklerinizde protein kullanımını abartmayın. Diyeti başarısızlığa mahkûm eden aşırı protein alınımı, ayrıca sağlığımızı da olumsuz etkiler.

Su içmeyi unutmayın. Günde içilen 2 litreden fazla su, yapıyor olduğunuz diyetin başarısına katkı sağlayan en önemli etkenlerden birisi olacaktır.

Spor ve egzersiz çok önemlidir. Yaptığınız diyet sayesinde vücudunuza aldığınız enerji miktarını düşürdünüz. Spor ve egzersiz sayesinde de vücudunuzun harcadığı enerji miktarını artırarak diyetin etkisini iki katına çıkarabilirsiniz.

Yorumlar

(X)
Kapat
-->