- Yorum yazmak için giriş yapın
KENDİMİZİ NE KADAR TANIYORUZ.
| İNSAN KENDİNİ BİLDİĞİ SÜRECE VARDIR.
“… Nereden geliyorsunuz? Nereye gidiyorsunuz? Bu dünyada işiniz nedir? Sahibiniz kimdir?"
özelliklerimizi ne kadar bildiğimiz ve hayata ne kadar geçirebildiğimiz. Aldığımız kararlar ve yaptığımız hareketler, neye göre şekil aldığı, verdiği ve yaşanılanlar.
varlık geçmişini bilmekten kaçtığı sürece, geleceğe endişe ile baktığıdır. İnsan kolaya kaçtıkça, hayat zor geçitlere girer.
Bir oyunun son basamağındaki sonuç, emre göre yaşanan, hayatın gizli ve saklı olmasıdır. Kişinin kimliği ismi değil, geçmiş ve geleceğidir.
yazılımı kılavuz, terkibi ve dahi model aldığı bir marka programı vardır.
yönlendirilmiş olarak gün yüzüne çıkma vaktini bildirmesidir.
Ve O, Her Şeyi En İyi Bilen'dir." (Hadid sr 3 ayet.)
dört delile bakar.
Mâide süresinde,.... Evvelinâ ve Ahirinâ.... ( önceki ve sonrakiler) Evvel yazılı olan ön... Kökünde gelmekte olan yoldur. Son.... Kökünden gelen de yoldur. Başlangıcın içindeki sonuç bildirisi.
Ahir kitabı Mübin. Bir meyvenin geçmiş de geleceği de içindedir.
Başlangıç ise Ahir, Niyet içinde var olandır. Niyet çekirdek vazifesi görür. Gül niyet eder, ben gül olu-cam ve olur. Diken niyet eder ve diken olur. İlim ve emirle şekil almıştır, niyet.
ilk Ruh, can verildiğinde niyet hasıl olmuştur.
kitabı Mübîn den bahseder. Kader kaza programı yazılmıştır.
müzeyyen murassa bir elbisedir. İnsaniyet kudret ile görünür olmuştur. Kökleri, nesli, ziyneti, irade gün yüzündedir.
intizam ve tanzim le akılları hayrete bırakır. Elle tutulmaz gözle görülmez. Su ve Nur misali.
çalışmaya başlamıştır.
Ruh ve duygu alemi; dimağ, zihin, irade, latîfe yi Rabbanî (VİCDANIN YAPISI) Bu dört oluşumun vucud bulması, fiille geçirmesi ile niyet tamam olur.
Merak, Taleb, Bilgi (insan), Hedef belirtmek.
hayata geçire bilme kabiliyeti ile nitelendirilmiştir.
bir gün son bulacaktır. Kayıtta olan ve kayıta alınan her bir harfin sorgusuna er geç cevap istenir ve verilir.
büyükse küçük görmeyi gösterir. Zor kolayda, büyükse küçükten hasıl olur.
Cemal ve Celal ve Kemal'in tecellisinin aynasıdır. Kaderin mektupları, Esma'nın tecellisi ve Nurların yansıması ile sunulan hayat, fıtrattır. Tanımlanma ile güncellenen bilgi açığa çıkar, kişi karakter özelliklerini okur.
Zâhir'in ahkamıyla karıştırarak birini öbüründen istemektir." (12 remiz)
dış Aleme tercih etmek ve istemektir. Fıtratın İç aleminde mizaçta, Hassas tartılar, kökler, mizan tartısı düzenekler vardır. Dış Alemin ölçüsüne göre yaşamak tercih olgusudur.
kolaya kaçarak gördüğüne kanacak.
tahliller lazım der. Hasta, bir ilaç verse de gitsem diyerek kolaya kaçar.
Zahmet olmadan rahmet olmaz. Hiçlik yaşanmadan evliya olunmaz. Düşmanı tanımayan zafere ulaşamaz. Kişi kendini tanıma dan Kulluğun şuuruna varamaz.
Hakikat şehrinde, şeklin özünü muhafaza etmektir. Kişi özünü kaybetmeden, şeklini bozmadan da istenen amaç hasıl olur. Can suyu gitmeyen dal sürgün vermez.
Varlık kendi mertebesine varmadan can vermez. Kendini bilmeden o vasfa ulaşamaz.
ile ilmi husuli olur, lakin kalıcı değildir. Zihnindeki suret yok olunca o şey unutulur.
İnsan kendini, ilmi huzuri de bilmelidir. İşte o vakit bilinen hiç unutulmaz.İnsanın kendini bilmesi, ilmi huzuri ile olacaktır. Gizli olanda güçlü sır vardır.
Evvel ve Ahiri bilgiyi, Allah vergisi olarak gizli ilimlerin iç yüzünü, Kâinatın sırlarını, her şeyin gayeye yönelik manalı ve faydalı tarafı, tam yerli yerince kullanma izni olarak Esma bilinç tecellisi ile bildirilmiştir.
Onunla her türlü yansımalara kucak açar. Her şeyin bağlantısı kaderi kaza, fıtrata göre hayat bulur, mizaca göre yön verir. Kişilik analizine baktığımızda karakter tablolar bize ne anlatır.
O şeyi doğru, gerçek olarak kabul ettirmesi inanma dır. Körü körüne inanma katı kararlı olma, duygu hırsızının işidir. Olayları İşine geldiği gibi yorumlar, inat eder.
doğruluk işaretleri ile tasdik ister. Olayları her yönden inceler, âciz ve zaîf ve ihtiyaçlı olduğunu kabul eder,destek alır.
Ruhları çabuk incinir ve çok çabuk etki altına girerler.
şüpheci bakışları, kuşkulu düşleri bir damla virüs gibi. Bilmedikleri ile bildiğini yok eder. Arkaya, geleceğe bir şey bırakmadan düşünceleri harekete geçirir.
Aklın ve idrakin alacağı kadarı sana duyurulur.
himâyemiz altındasın."
Sözü teselli değil, huzurun, mutluluğun kaynağıdır.
|
Yorumlar